7 juni 2018 door Petra Kerrebijn | Sales
Ook het benutten van ambassadeurs is een mooi onderwerp om in de zomerperiode beet te pakken. Tijdens deze workshop maakten de deelnemers kennis met 5 bewezen methoden om tevreden klanten te activeren tot ambassadeur. Veel bedrijven hebben zeker fans. Maar vaak is de uitdaging hoe je hen activeert. Een succesrecept hiervoor werd in deze workshop gedeeld.
Hoe doe je het?
Bij een ambassadeursgesprek onderzoek je hoe je elkaars netwerk kan benutten door elkaar in te zetten als ambassadeur. Check allereerst de klanttevredenheid (overigens is het advies om dit niet slechts 1 keer per jaar te doen bij een klant tevredenheidsonderzoek maar regelmatig: welk rapportcijfer geef je onze samenwerking/relatie?). Bereid 3 scenario’s voor:
Het ambassadeursgesprek
Bedenk voordat je het daadwerkelijke ambassadeursgesprek gaat voeren diverse mogelijkheden om elkaars netwerk te benutten. Op deze manier kan je hierover samen met de klant brainstormen en concreet worden. Tijdens de workshop zijn 5 manieren gedeeld.
Onderstaand vind je er 2:
Zorg voor een goede balans tussen geven en nemen.
Maak wel concrete afspraken over de eerste actie! Dus niet: als ik iemand tegenkom dan zal ik aan je denken …. Dat is afspraak met een hoog intentiegehalte maar een lage realisatiekans omdat het er vaak niet van komt.
Lees ook in de reeks Zomerdip Voorkomen:
Vraag de checklist voor de bewezen ambassadeursaanpak aan.
Ontdek de sleutels tot succesvol leiderschap, krachtige salesstrategieën, persoonlijke groei en meer! Klik hier om te worden geïnspireerd door onze verzameling artikelen.
Laat je inspireren