10 april 2013 door Mario Bierkens | Leiderschap
De Jaarbeurs in Utrecht staat momenteel in het teken van de Week van de Ondernemer. Meer dan 10.000 ondernemers laten zich inspireren door toonaangevende sprekers om meer kansen te zien en niet onbelangrijk te horen hoe ze deze kunnen benutten.
Ik hoor je denken: het is voor mij elke week de week van de ondernemer. En dat klopt! Je bent dagelijks bezig met kansen creëren en resultaten te realiseren, maar hoe zorg je ervoor dat je als ondernemer bijtankt? Nieuwe ideeën opdoet? Geïnspireerd wordt in plaats van dat je anderen moet inspireren?
Ook ik verzorgde vandaag een masterclass aan ondernemers. Op mijn vraag wie hun inspiratiebronnen waren, bleef het opvallend stil met uitzondering van enkelen. Toen een van de aanwezigen vertelde dat haar held haar zoveel energie gaf, werd ik mij weer bewust hoe belangrijk het hebben van een paar persoonlijke inspiratiebronnen is. Helden inspireren, kunnen je voorbeeld zijn en zij tonen aan dat het kan. Dus mocht je, net als velen, ook niet deze vraag kunnen beantwoorden, adviseer ik je om daar de komende week eens bewust over na te denken. Want het hebben van een held inspireert.
Een andere interessante vraag is: “Ben je de held van jouw mensen?” Op deze vraag bleef mijn gehoor helemaal stil. Beste ondernemer, benut de kracht van helden. Wanneer jouw medewerkers je zien als inspiratiebron zullen ze net dat stapje extra zetten. Denk bewust na wat je wil dat jouw medewerkers over je zeggen en vooral hoe je dat gaat realiseren.
Kortom: ken jouw helden en word de held van anderen!
Fit for the Future: binden, ontwikkelen en groeien in 2025. Meld je kosteloos aan voor de HR-Sessie en kies jouw persoonlijke inspiratie programma.
Meer informatie