3 juni 2015 door Petra Kerrebijn | Sales
Medio 2015 staat een van de meest succesvolle financiële dienstverleners voor de volgende uitdaging: hoe realiseren wij een succesvolle hitratio bij een 50-tal uitstaande proposities en realiseren we daarnaast een zo hoog mogelijke score als het gaat om klantbehoud? De deadline bedraagt – zoals ieder jaar – 1 november. Dan zal duidelijk worden of alle gedane inspanningen ook daadwerkelijk resultaat hebben opgeleverd.
Een ware uitdaging dus voor de accountmanagers waarbij het aspect ondernemerschap op verschillende manieren dient te worden ingezet.
Over de financiele dienstverlener: zij is onder andere actief in de branches zorg, ICT, zakelijke dienstverlening en de maakindustrie voor de particuliere markt, klein zakelijke markt en familiebedrijven. Focus van de dienstverlener is het bewaken van de continuïteit van organisaties op een drietal risicogebieden: personeelsrisico’s, ondernemersrisico’s en bedrijfsrisico’s. De aanpak die daarbij wordt gehanteerd laat zich het best omschrijven als: verkennen, voorkomen én, waar nodig, verzekeren
Als één van de grootste intermediairs is zij niet gebonden aan de oplossingen van slechts één enkele verzekeringsmaatschappij. Dit biedt de mogelijkheid om alle zakelijke en particuliere klanten breed te adviseren en oplossingen te vinden voor specifieke verzekeringswensen.
Samen met Intenza is gekozen voor een opleidingsprogramma wat parallel loopt aan de inspanningen in de maanden september, oktober en november. Uitgangspunten voor het programma zijn:
Het succes van iedere opleidingsinterventie staat of valt met het resultaat. Dat is hier niet anders. In januari is samen met de directie de balans opgemaakt. De uitkomsten waren als volgt:
Om een succesvolle vliegende start te realiseren is vooraf het volgende al in kaart gebracht:
Met een kick-off worden management en accountmanagers op voorsprong gezet. In een korte sessie is de aanpak toegelicht en zijn de accountmanagers en management geïnformeerd over hun rol in de borging van het opleidingstraject. De accountmanagers zelf voeren in de voorbereiding op de training een gesprek met hun leidinggevende om de persoonlijke sterke en te ontwikkelen punten door te spreken. In het verlengde van de kick off en de voorbereidingen die zijn gedaan door de accountmanager vindt er een bila plaats tussen leidinggevende en accountmanager. Daarin wordt expliciet gevraagd om het commitment van betreffende accountmanager.
Er is gekozen voor 5 korte modules in een periode van 3 maanden. Iedere module heeft een specifiek thema dat in het teken stond van de uitdaging (hoe realiseren wij een succesvolle hitratio bij een 50-tal uitstaande proposities en realiseren we daarnaast een zo hoog mogelijke score als het gaat om klantbehoud?) :
De werkwijze variëert van toetsen naar trainen, bespreken en voordoen.
Om het maximale rendement uit de opleidingsinvestering te halen is borging essentieel. Een aantal aspecten hebben daartoe bijgedragen.
Neem contact op met Intenza
Ontdek de sleutels tot succesvol leiderschap, krachtige salesstrategieën, persoonlijke groei en meer! Klik hier om te worden geïnspireerd door onze verzameling artikelen.
Laat je inspireren