22 augustus 2016 door Mario Bierkens | Ondernemen
Sinds de oprichting van Intenza 10 jaar geleden organiseren we op regelmatige basis leerdagen. Met als doel om te leren, oefenen we met elkaar en delen we best practices. Goed streven op zich, want zo houden we elkaar sterk. Maar als je al een tijd samenwerkt en het concept dat je ooit samen bedacht hebt succesvol is, loop je het risico dat je na verloop van tijd stopt met innoveren.
Om dit te voorkomen nodigen we één keer per jaar tijdens een leerdag een externe expert uit. Dr. Ben Tiggelaar, prof. André Wiertsma, Arend Ardon, Jeroen Busscher enzovoorts, krijgen de opdracht om ons boek ‘De Management Makeover’ te lezen om ons daarin beschreven concept te toetsen. We vragen ze om aan de hand van hun eigen expertise aan te geven wat ze sterk vinden aan ons concept. Maar nog belangrijker: waar zit verbeterpotentieel? Hoe kunnen we ons concept krachtiger maken dan wat het nu is?
Meestal vindt deze leerdag in oktober plaats als input voor onze strategische sessie in januari.
Los van wat iedereen individueel leert van deze externe autoriteiten, bepalen we wat de leerdag voor Intenza heeft opgeleverd en we ermee gaan doen. In november maken we een totaaloverzicht. Tijdens onze strategische dagen worden de uitkomsten van de leerdag besproken. Met als doel ons concept sterker maken en verbeteren. Door dit jaarlijks te herhalen, blijven we innoveren. We worden uitgedaagd om dat wat we hebben bedacht beter te onderbouwen of te verbeteren.
Prikkel jouw directie of team door eens een externe autoriteit jullie concept te laten toetsen en door met hem/haar hierover te sparren. Het levert je altijd winst op! Enerzijds doordat je bevestigd wordt in dat wat jullie bedacht hebben. Anderzijds levert het verbeterpotentieel op, waardoor jullie conceptaanpak nog beter wordt.
Ontdek de sleutels tot succesvol leiderschap, krachtige salesstrategieën, persoonlijke groei en meer! Klik hier om te worden geïnspireerd door onze verzameling artikelen.
Laat je inspireren