27 mei 2020 door Petra Kerrebijn | Tips in tijd van Corona
Hoe vergroot ik de kruisbestuiving en het van elkaar leren? Juist nu! Dat was de vraag die een klant mij voorlegde. In dit artikel een handig stappenplan. Het estafettestokje doet het werk voor je, dus het kost je weinig tijd.
Bijvoorbeeld het delen van de ervaringen en tips die je nu benut in je klantgesprekken.
Hoe? Leg de werkwijze uit in een online Teamoverleg én bevestig dit per mail. Bijvoorbeeld:
Voorbeeld |
Om het ‘van elkaar leren in tijden van Corona’ te versnellen, introduceren we hierbij het estafettestokje! Wat houdt dit in? We benaderen per persoon per week 1 klant pro actief.
Degene die dit estafettestokje krijgt, heeft 1 week de tijd om zijn klantcasus/klantcontact te delen. Hierbij beantwoord je kort de volgende vragen: Deel je verhaal in de mail middels een reply to all en geef even aan wie het stokje van je gaat overnemen. Zorg dat je verhaal minimaal 2 concrete tips voor je collega’s bevat. Graag wekelijks op maandag het stokje doorgeven. Heb je vragen naar aanleiding van een gedeelde case? Neem dan even individueel contact op met die persoon. Anders krijgen we (te) volle mailboxen. Vind je het lastig om een goed voorbeeld te bedenken? Benut dan je buddy of een andere collega om samen tot een goed idee te komen. Ik zal zelf als 1e het estafettestokje oppakken! |
Start met de collega waarvan je weet dat hij een goed voorbeeld heeft en zorg dat je deze persoon zo begeleidt dat hij of zij een goede tip geeft.
Houd dit vol zodat iedereen 1 keer is geweest of totdat je merkt dat er geen nieuwe tips meer komen.
Kies hierna samen met je team het volgende onderwerp waarop je de ervaringen deelt voor de volgende ronde met het estafettestokje. Op die manier voelt iedereen iedere keer dat het wat brengt.
Vele handen maken licht werk! Veel succes met je estafette!
Ontdek de sleutels tot succesvol leiderschap, krachtige salesstrategieën, persoonlijke groei en meer! Klik hier om te worden geïnspireerd door onze verzameling artikelen.
Laat je inspireren