“G4S is een bedrijf van mouwen oprollen en aanpakken. Hierdoor zijn we uiterst succesvol in de markt omdat we direct inspelen op (veranderende) klantwensen en in staat zijn om snel en adequaat projecten van iedere omvang op te starten. Als gevolg van dat gedrag zijn we echter niet altijd even gestructureerd en kan de hitte van de dag wel eens teveel de agenda bepalen. Dat was voor ons een van de redenen om Sales Activity Management te introduceren en zodoende meer zicht en grip te krijgen op het salesproces. Goede sturing vanuit heldere doelstellingen, vooraf vastgestelde doelgroepen en standaard kengetallen stellen ons nu in staat om de goede dingen te doen en ook in termen van middellange termijn te denken. We hebben met dit traject een goede aftrap gegeven en het is nu de kunst om deze gestructureerde werkwijze tussen de oren van de verkopers en die van de districtsmanagers te houden. Het brengt een soort cultuuromslag met zich mee en dat is voor G4S nog de grootste uitdaging!”, aldus Marc van Haaren, Regiodirecteur Group 4 Securicor (G4S).
Hoe zorg je er voor dat je steeds beter wordt in sales? Hoe maak je de salesprestaties inzichtelijk met het doel om te verbeteren? En vooral: hoe doe je dat zonder dat je al te veel weerstand van verkopers ervaart? Sales Activity Management bleek voor Group 4 Securicor (G4S) het antwoord op deze vragen, waarmee uitstekende resultaten geboekt zijn. Hoe dat is gelukt? Dat leest u in deze Live Case. De essentie is een pragmatische aanpak die past bij de cultuur van het bedrijf: ‘niet praten maar doen!’
Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Intenza.