“Onze uitdaging is om de aandacht voor onze klanten beter te exploiteren. De verdiensten op een ticket zijn minimaal. De extra omzet dient gerealiseerd te worden aan boord. De cabin attendants blonken al jaren uit in safety en service, maar hadden een grote weerstand tegen het beleid om nu te gaan verkopen aan boord. De meesten ervoeren deze beleidsbeslissing als een degradatie van hun functie en ze associeerden sales met ‘showroomverkopers in de automotive branche’. Dat paste in hun ogen niet bij de klantgerichte attitude die zij altijd gehad hadden”, vertelt John Herfkens, voormalig Hoofd Dienst Cabine transavia.com, is nu algemeen directeur Restart (onderdeel van de USG groep).
Transavia.com wil groeien van vliegmerk naar reismerk, met als bijkomende positionering ‘met aandacht’. Om onder de grote groep van 900 cabin attendants de gewenste gedrags- en attitudeverandering te realiseren is het van belang om bij voorkeur aan te sluiten bij wat hen drijft. Want hoe dichter je kunt aansluiten bij de passie van mensen, des te meer kracht je genereert om de gewenste gedrags- en attitudeverandering te realiseren. transavia.com is onder meer groot geworden door de degelijke en klantgerichte houding van de cabin attendants. Veel cabin attendants zijn hier ook trots op. Zij doen er alles aan om het de passagiers naar de zin te maken.
Ontdek de sleutels tot succesvol leiderschap, krachtige salesstrategieën, persoonlijke groei en meer! Klik hier om te worden geïnspireerd door onze verzameling artikelen.
Laat je inspireren